vanstoop.reismee.nl

Santa Cruz de la Palma en dan naar huis

Nadat we voor de laatste keer op ons resort hadden ontbeten hebben we rustig de koffers ingepakt en zijn we uitgecheckt. We reden eerst naar een bedevaartskerkje in Nieves, iets boven Santa Cruz. Het was een mooi maar klein kerkje met veel pracht en praal. Ik wilde er een kaars kopen voor bij de foto van opa maar dat hadden ze helaas niet. Op het pleintje naast de kerk hebben we wat gedronken waarna we vervolgens naar Santa Cruz zijn gereden. We zijn nog even gestopt bij de replica van de Santa Maria, het schip waarmee Columbus Amerika én La Palma ontdekten. Overigens heet het plaatsje waar wij logeerden Las Indias omdat Columbus dacht dat hij in India was gearriveerd (ook al). Daarna parkeerden we de auto in een groezelige parkeergarage, het zag er meer uit als een eng ondergronds hol maar we konden geen betere parkeerplek vinden. Santa Cruz heeft enkele bezienswaardigheden zoals een heel oud gemeentehuis, een kerk en een straat met oude balkonnen maar dat was het dan ook wel. Het voetgangersgebied bestaat uit twee straten waar niet al te veel te beleven viel. Het vielnogal tegenvoor de hoofdstad van een eiland. Gelukkig vonden we wel een gezellig terrasje waar we wat hebben gegeten.Toen was het tijd om naar het vliegveld te gaan en zijn we ook nog door Los Cancajos (de grootste badplaats aan de oostkust) gereden op zoek naar een benzinepomp die er niet was. Uiteindelijk konden we natuurlijk gewoon op het vliegveld onze tank volgooien.

We hebben de auto weer netjes bij Europcar ingeleverd en zijn ingecheckt. Op tijd mochten we het vliegtuig in maar toen bleek dat we niet mochten vertrekken. Onze vrouwelijke! piloot vertelden dat het slecht weer was op Tenerife maar dat zij niet begreep waarom wij daarom moesten wachten. Uiteindelijk vertrokken we na een half uur vertraging vanuit La Palma. Al vrij snel werd het donker en heb ik Europa met heel veel lichtjes vanuit het vliegtuig bekeken wat echt mooi was. Voordat we uiteindelijk thuis op bed lagen waren de vogeltjes alweer aan het fluiten.

Rini

Welkom thuis. Jammer dat het er op zit. Nu moet ik weer naar andere mooie verhalen zoeken.
Over een half jaar ben ik er zeker weer bij maar eerst gaan we zelf ook even weg.

kliefje

Klinkt allemaal leuk en mooi. Misschien toch ook maar eens die kant op?
Enne: fijn dat je veilig bent geland.

Marie-Louise

Fijn dat je weer terug bent en heerlijk genoten hebt, energie opgedaan, en tijd voor elkaar.

Tot gauw!

Anja

Lekker uit gerust en weer thuis in je eigen bedje.