vanstoop.reismee.nl

Venetië

Heul vroeg vanmorgen ging de wekker, we hadden wat extra tijd ingepland zodat we bij een eventuele file niet meteen in de stress zouden schieten. Gelukkig viel het mee en waren we netjes op tijd op Schiphol. Ook ons vliegtuig hield zich aan het beloofde schema en zo stonden wij om 11.15 uur al op Italiaanse bodem en maakte we meteen weer kennis met de ongeorganiseerde chaos van de Italianen. Hoe dat zo?

De bagage uit Amsterdam zou op band een verschijnen en dat gebeurde ook redelijk snel. De een na de ander pikten hun koffers totdat bijna iedereen weg was, er geen koffers meer opplopten, de lopende band stopte en het bordje 'ended' verlichtte, maar wij en enkele andere personen nog zonder koffers waren, zelfs niet een. Ik - met een serieus kofferkwijttrauma - was op dat moment al in alle staten. R. die nog wel bij zijn positieven was ging op zoek naar het `lost luggage` loket totdat hij opeens een koffer in het oog kreeg die wel erg op de onze leek maar op een totaal andere bagageband zijn rondje deed tussen allemaal koffers uit een ander vliegtuig. Om een nog langer verhaal kort te maken: onze beide koffers bleken op bagageband drie te zijn gedumpt maar zijn dus wel terecht. Ik heb die Italianen hier dus al vervloekt.

Met de bus zijn we naar het Romaplein in Venetië gegaan en vandaaruit naar ons hotel gewandeld. Dat was nog best een uitdaging want er staat hier werkelijk geen enkel bord en de Italianen zelf waren ook weinig toeschietelijk om ons de weg te wijzen. Daarbij bestaat Venetie uit talloze bruggen zonder hellinkje of zo voor je koffer, maar we hebben het gered. Omdat onze kamer nog niet klaar was hebben we eerst een klein rondje door Venetie gelopen en hebben we geluncht. Venetie zelf is wel heel mooi en sfeervol. Om 14.00 uur zijn we verder ingecheckt, de koffers stonden al op kamers die netjes en in barokstijl is, echt heel erg kitch. Tot 17.00 uur hebben we gerust, daarna zijn we wezen eten en hebben we een ander blokje gelopen. Hoewel ik dacht dat het hier in november wel bijna uitgestorven zou zijn blijkt het tegendeel waar, het is echt keidruk. Grote mensenmassa's sjouwen over de bruggen en door de straatjes. Waar komen die lui allemaal vandaan? Om 19.00 waren we weer op onze kamer en hebben we de klok rond op bed gelegen. Overbodig om te zeggen dat ik echt megamoe (en beroerd) was.

Ans

goed zo, je hebt Venetië toch mooi gezien!
Geniet van de cruise , veel plezier.

anja

Jij bent er , Ron en de koffers ook. Venetië gezien .Ik zou zeggen: "meteen een geslaagde dag 1" Happy cruise time.

Kliefje

Oh, ik zou ook gék zijn geworden van die koffers.
En nu: genieten jullie!

Rini

De Italianen vervloekt?? Da's gewoon geweldig volk(...)

Marie-Louise

Daarom houd ik zo van die Italianen!
Enige wanorde doet me goed.

Fijne cruise!