Rhodos

Toen we vanochtend wakker werden scheen het zonnetje en was het al lekker warm. De korte broeken konden aan! We hebben de nodige lekkernijen van het buffet op ons bordje geschept en zijn buiten in de zon gaan ontbijten. Daarna zijn we buiten op het zonnedek gebleven omdat we al langs de kust van Rhodos vaarden en er van alles te zien was. Vanuit de verte was Rhodos-stad met zijn paleisruine goed te herkennen. De Splendour of the Seas meerden aan vlakbij het centrum van de oude binnenstad.

We hadden niet echt iets wat we per se wilden zien dus zijn we op ons gemakje rondgeslenterd. We kwamen eerst middenin het oude centrum uit wat mooi en sfeervol is. Het ziet er zelfs een beetje uit alsof je in een nagebouwd stadje in een pretpark loopt maar dan was het echt. Er schijnen hier ook verschillende films opgenomen te zijn. Aan alle kanten probeerden de Grieken ons hun restaurant of winkel in te kletsen maar daar hadden we geen zin in. Daarna zijn we omhoog gewandeld naar het paleis en vervolgens naar de haven. Tussendoor hebben we op verschillende plaatsen op een bankje in de zon gezeten. Het strand bleek net iets te ver weg dus zijn we via de nieuwe binnenstad teruggewandeld naar een gezellig pleintje in de oude binnenstad. Daar hebben we een hele poos op het terras gezeten met gratis wifi. Het duurde even voordat we werkelijk verbinding hadden want die Grieken wilden het wachtwoord niet zeggen maar stellen dit zelf bij iedereen in op zijn of haar mobiel of tablet en dat was nogal een gedoe.

Aan het einde van de middag zijn we weer aan boord gegaan, de temperatuur was nog goed maar het begon wel heiig te worden. Vanavond hebben we opnieuw heerlijk gegeten, vooral het toetje met cheesecake en iets met chocola was echt bijzonder lekker. Het was een topdag.