vanstoop.reismee.nl

Storm op zee

Toen we vanmorgen wakker werden was het buiten behoorlijk ontstuimig. Hurricane winds zoals de kapitein ze noemden. Ons schip vaarden dwars op de lange hoge golven waardoor we steeds op de golven klapten, alsof we constant met de lift omhoog en dan weer razendsnel omlaag gingen, of eigenlijk meer een achtbaan die maar door blijft rijden. Waarschijnlijk overbodig om te zeggen dat ik binnen 10 minuten groen zag. Ik ben aardig wat geslinger gewend maar dit was gewoon niet grappig. Dat ik niet de enige was bleek in het restaurant, het was voor de helft gesloten en zelfs het gedeelte wat open was was maar matig gevuld. De kotszakje die overal hingen vonden gretig aftrek. Ik ben met een reistabletje terug in bed gekropen mezelf afvragende wat er ook weer zo leuk was aan cruisen. R had minder last maar was ook niet fit. Later bleek zelfs ons kamermeisje (die aljaren vaart) zeeziek op bed te liggen.

Met het halve schip ziek koos de kapitein gelukkig een andere koers en ging vlak langs de Griekse kust varen en in de middag door de straat van Ithaca. Dat is tussen Griekenland en allerlei eilanden door, een mooi route met hoge bergen, het deed mij zelfs een beetje aan Noorwegen denken. Omdat we hier een gladde zee hadden knapden we snel op. Tijdens een rondje buitenom om een frisse neus te halen zagen we opeens dolfijnen springen! Echt heel erg gaaf om te zien.

Het is vandaag Thanksgiving dus aten we kalkoen en pecanpie tijdens het eten. Het is ook weer formal night en in ons nette kloffie hebben we nog wat foto's bij de grote kerstboom gemaakt. De acrobatenshow in het centrum werd afgelast omdat het schip te wiebelig was en de show met klassiek muziek in het theater werd ook gecanceld wegens ziekte. Daar voor in de plaats kwam een goochelaar die verrassend leuk was. Een Spanjaard die veel weg had van Enrique Iglesias dus mijn avond kon niet meer stuk :-p.

Reacties

Reacties

Rini

"Waarschijnlijk overbodig om te zeggen dat ik binnen 10 minuten groen zag."
Ik ben zo benieuwd naar de foto's!! Zelfs R was een beetje ziek??? Zo'n ouwe zeerot. Dan is het echt hard gegaan.

anja

ondanks alles wel een ervaring en een verhaal rijker en dat telt ook!!!

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!