vanstoop.reismee.nl

Schweden, here we come.

Gereden 550km, licht bewolkt, 23 graden.

De reis naar Kiel is voorspoedig verlopen. Na elf!!! wegversmallingen wegens Baustelle arriveerden we om 14.45 uur bij de ferryterminal van Stenaline. Al met al dus maar een klein uurtje vertraging. Na snel nog de cache Hotel Scandinavië meegepikt te hebben mochten de wachtende auto's gaan rijden en een half uurtje later zaten wij al in cabin 7207. Hierna begon het feestje met het verkennen van de boot. Van dek 7 naar dek 11 en weer terug om op het sundeck te eindigen met een drankje in het zonnetje. Yeah, de vakantie is begonnen!

Het eerste Zweedse voer is al naar binnen gewerkt tijdens het dinerbuffet namelijk gerookte zalm, gemarineerde haring, Zweedse ballen, rendierrollade en nog enkele andere onduidelijke brouwsels. 's Avonds hebben we van de zonsondergang op zee genoten en daarna naar de nachtclub waar een Zweed zijn liedjes zong in vooral veel Zweeds.

Net voor het slapen gaan zijn we nog getuigen geweest dat we onder de verlichte Störebelt brug doorvoeren, altijd een mooi plaatje.Om 24.00 uur ging het licht uit in onze hut.