vanstoop.reismee.nl

Göteborg

Gereden 190 km, ‘ochtend bewolkt 20 graden, 's middags overwegend zonnig 23 graden.

Na een kort nachtje vond de commandant van het schip het nodig om ons om 6.30 uur in drie talen goedemorgen te wensen. Dus om 7.30 uur zaten we aan het ontbijtbuffet. Daarna hebben we buiten op het dek gekeken hoe we Göteborg binnenvoeren. Snel daarna konden we van boord. Was er in Noorwegen 4 jaar geleden nog flink wat douane die er her en der een auto uitpikte om hem te controleren, hier was niemand te bekennen.

Vervolgens hebben we Göteborg bekeken, het is een grote vriendelijke stad met weinig interessante gebouwen maar wel met veel trendy winkels. A. was er niet weg te krijgen. Uiteindelijk heeft ze nu wel de meeste coole Zweedse All-Stars die er maar bestaan.

Toen we rond het middaguur een broodje wilde eten bleek dat een groter probleem dan je zou denken. Op veel plaatsen kon je lunchen maar dat bestond steeds uit warm eten zoals bijvoorbeeld puree met twee hamburgers of een grote bord pasta. Zweden eten 's middags namelijk warm en wij wilden alleen maar een broodje. Uiteindelijk is dit toch nog gelukt.

Rond een uur of een zijn we het binnenland ingereden en de natuur was meteen mooi. Glooiend met veel bossen met daartussenin af en toe een meer. Zweden zoals je denkt dat Zweden eruit ziet. Na een korte pauze bij het Vätternmeer kwamen we bij ons hotel. Een familiehotel met grote tuin aan het Örenmeer. We slapen in kamer 318 op de bovenste verdieping. Tijd van het diner: 17.00 uur, 17.30 uur mocht ook nog. Ja, de Zweden eten vroeg en de toeristen dus ook.

Na het eten nog een wandeling door het dorpje en vroeg (22.30uur) naar bed want we zijn echt moe. De bedden liggen heerlijk. De ramen wijd open want het is nog best warm. Muggen hebben ze hier gelukkig niet ondanks dat we zo dichtbij een groot meer zitten.