vanstoop.reismee.nl

Stugby

Gereden 420 km, bewolkt maar windstil, 18 graden.

Vanochtend vanuit een zonnig Stockholm vertrokken naar Torsby. Dit ligt tegen de Noorse grens. We reden steeds verder naar de wolken tot we aan het einde van de rit onder de bewolking reden en de temperatuur 5 graden gezakt was. Niet leuk dus.

De huisjes - stugby op zijn Zweeds - liggen bij een camping aan een meer. Vanuit ons huisje hebben we werkelijk een prachtig uitzicht over dit meer. Het parkje is in handen van een Nederlands echtpaar dus is de voertaal hier Nederlands.

A. wil al de hele vakantie kano varen op een meer en eindelijk is het gelukt. Omdat het zo windstil was zijn R. en zij vanmiddag meteen wezen kanoën. Het zag er idyllisch uit. Er waren ook nog kinderen aan het zwemmen maar dat leek me toch een beetje fris.

Ik moet ook weer een beetje wennen aan het feit dat we in een huisje zitten, en dus niet in eenhotel. Dat betekent zelf mijn bed opmaken, zelf koken en zelf afwassen. Vandaag dus ook boodschappen moeten doen. R. was op zoek naar bier met 5% alcohol. Hier krijgt hij in de restaurants namelijk steeds alcohol met 2,8 % of 3,5%. En volgens hem is dat toch minder lekker. Nu heeft hij op de boot hiernaar toe ook al enkele glazen Zweeds bier op en toen heb ik hem daar niet over horen klagen. Puur illusie als je het mij vraagt.

Reacties

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!