vanstoop.reismee.nl

Oslo

Gereden 250 km, zonnig, 26 graden.

Vanochtend vanuit een zonnig Zweden naar Noorwegen gereden. De grens was niet aangegeven door een douanebord of iets dergelijks maar omdat de weg opeens een stuk slechter werd was het duidelijk dat we de grens waren gepasseerd. Bovendien kwam er het zoveelste SMSje met de tekst welkom in Noorwegen. We zijn recht naar Oslo gereden omdat ik naar het Vigeland beeldenpark wilde. Dit hebben we tijdens ons vorige bezoek aan Noorwegen nog niet gezien.Inderdaad is dit een prachtig park met veel mooie beelden en omdat het zo warm was veel zonnende meisjes in bikini of minder. Ook heb ik daar de eerste Noorse cache gevonden.

Daarna alvast naar de ferryterminal van Stenaline waar al veel auto's stonden te wachten en tot onze verbazing voornamelijk Nederlandse auto's. Is dit misschien een goedkopere oversteek?Het was een gekrioel om een parkeerplaats te vinden. Toen dat uiteindelijk gelukt was zijn we nog even naar het centrum van Oslo gewandeld ondermeer langs het Akerhus.Daarna weer terug naar de terminal waar vele ongeduldige Nederlanders ondertussen alvoor de slagboom in de rij waren gaan staan en zo langzamerhand een verkeerschaos veroorzaakte. Wel grappig om al die ongeduldige Nederlanderste zien. Eenmaal ingecheckt mochten wij ook in de rij. Toen de ferry er was en wij eindelijk mochten gaan rijden bleek dat een auto met de klep open de ferry in wilden dit tot grote hilariteit van de nog wachtende auto's. Op de boot hadden we hut 4666 en na daar onze spulletjes neergezet te hebben zijn we snel gaan eten. Daarna de boot inspecteren en naar bed want we zijn alledrie weer erg moe.