vanstoop.reismee.nl

Denemarken

Gereden 300 km , zonnig, 28 graden.

Na lekker te hebben geslapen ging de wekker om 6.00 uur. Tja, vroeg ontbijten want we moeten om 7.30 uur in de auto zitten want dan kunnen we van de boot. Om 7.45 uur rijden we uiteindelijk als een van de eerste de boot af Denemarken in. We zitten helemaal in het noorden van Denemarken en de omgeving bestaat uit heel lichtglooiende graanvelden. Om 11.00 uur zijn we bij ons hotel aan de kust. Een mooi hotel in de duinen maar wij krijgen een appartement voor drie personen in een gebouw naast het hotel. Ik weet niet of ik daar wel blij mee ben. We hebben wel een prachtig uitzicht over de duinen. We trekken ons badkleding aan en wandelen door de duinen naar zee. Tijdens deze wandeling worden we steeds lastig gevallen door talloze zweefvliegjes. We hopen dat als we eenmaal de duinen over zijn die stomme vervelende beestje ook weg zijn. Jammer genoeg blijkt dat niet zo te zijn. Dan maar meteen de Noordzee in, maar die blijkt nog kouder dan het meer in Zweden. En ook hier zwermen de zweefvliegjes om ons heen. Als A. dan ook nog een kwal naast zich ziet zwemmen is het helemaal gedaan met de pret. R. probeert nog om stil op zijn handdoek te liggen in de hoop dat de vliegjes na verloop van tijd weg gaan maar meteen als hij gaat liggen zitten er al een stuk of tien op zijn rug. Het is echt niet te doen, wij gaan terug naar het hotel. We zijn overigens niet de enige die vroegtijdig het strand verlaten. Heel erg jammer want het weer is prachtig.

's Middags gaan we dan maar een stukje rijden met de auto maar de rotbeestjes zitten overal. Ook heb ik besloten om te klagen over ons appartement. Het is oud, erg retro zeg maar, en niet schoon maar het hotel zit volgeboekt dus de receptioniste kan niets voor ons doen.

's Avonds gaan we heel chique uit eten in het bijbehorende restaurant. We hebben heerlijk gegeten en veel lol gehad. De andere Denen in het restaurant vonden ons waarsdhijnlijk een stelletje vervelende toeristen maar wij zijn erg ballorig geworden van deze dag met die rotvliegjes en het slechte appartement. Na het eten gaan we lekker buiten zitten want als het donker is zijn de vliegjes veel minder actief. Maar nu zijn er opeens agressieve muggen die meteen steken dus vluchten we weer naar binnen. En dan heb ik het wel gehad, ik wil naar huis. R. en A. zijn snel overstag. We kunnen hier niets doen want overdag worden we idioot van de vliegjes en 's avonds van de muggen. We hebben al zoveel gezien en gedaan en het is mooi geweest. Morgen gaan we naar huis.