vanstoop.reismee.nl

Stau und gruß Gott

Vanochtend vroeg zijn we met ons gezinnetje richting Oostenrijk vertrokken. De reis verliep volgens verwachting totdat we richting Stuttgart reden.' Stau' zei de meneer op de radio en hij bleek inderdaad gelijk te hebben. Toen we deze file eenmaal hadden overleefd zei de meneer op de radio dat er richting Ulm ons nog een Stau te wachten stond. Daar hadden we geen zin meer in dus toenbesloten we de toeristische route te nemen. Of dat een slimme keuze is geweest zullen we nooit weten maar het schoot in ieder geval voor geen meter op.

Eenmaal bij de Duits-Oostenrijkse grens bleek er ook nog een omleiding te zijn en raakte onze Truus helemaal van het padje. En dat is niet fijn want Truus wijst ons overal de weg en wij vertrouwen blindelings op haar. Via allerlei mooie binnenwegen die eindeloos lekenlukte het onsom toch weer op de goede weg uit te komen.

Toen wij dachten dat we de problemen hadden overwonnenzei Truus dat we rechtsaf (richting Zwitserland) moesten terwijl op de borden toch echt iets anders stond. Toch maar de borden richting Ötztal gevolgd maar jemig wat duurde het nog lang. Eenmaal onderaan het Ötztalbesloten we in het eerste beste plaatsje onze autote parkerenen een terrasje tepakkenom daarna weer fris te vertrekken. Na een vermoeiende reis van 11 uur zagen we eindelijk Hotel Regina voor ons op duiken. En dat maakte alles goed, het is echt een prachtig hotel, we hebben eenmegagrote kamer - eigenlijk meer een appartement - en het eten 's avonds overtrof onze stoutste dromen.