vanstoop.reismee.nl

Gletsjerstrasse

Toen we vanmorgen opstonden kon ik bijna mijn bed niet uit, ik had echt ongelofelijke veel spierpijn. Vooral de trap af lopen is momenteeleigenlijk niet mogelijk. Ook gaan zitten en opstaan (bijvoorbeeld op de wc) is een pijnlijke aangegelegenheid. We besloten om met de auto de Gletsjerstrasse te gaan rijden, konden we rustig aan doen vandaag.Halverwegebleek er plotsklaps een slagboom te zijn en moesten we geld betalen, dat vonden we wel stom. Maar de route was zeker de moeite waard. Na een tijdje kwamen we op een parkeerplaats midden tussen ijs- en sneeuwwoestenij, is dat de Rettenbachgletsjer? Waarschijnlijk wel, het was een mooi plaatje. Daarna reden we een stukje terug en dan door de Tiefenbachtunnel die wel 1,7 km lang is. Daar kon je met de lift omhoog watR. natuurlijk weer te duur vond maar uiteindelijk zijn we toch gegaan. En daar hebben we geen spijt van gekregen want het uitzicht op de Tiefenbachgletsjer was echt geweldig. Er was een soort van promenade die recht vooruit stak. Dus net alsof hij aan de onderkant niet vast zat, niet goed voor mensen met hoogtevrees maar wij zijn stoer. We hebben echt een hele tijd genoten van het uitzicht. Daarna zijn weteruggereden naar Sölden waar op dat moment een soort van antieke autorace van start was gegaan. Ook leuk om even te kijken.

's Middags hebben we in Sölden gewandeld en wat caches gevonden. Het eten 's avonds was ook weer uit de kunst. Het lijkt wel of we iedere avond in een heel duur restaurant zitten te dineren, zo luxe en zo lekker.