vanstoop.reismee.nl

Via de Timmelsjoch Hochalpenstrasse naar Italië

Vandaag nemen we afscheid van Oostenrijk, wel een beetje met pijn in ons hart want we hebben het hier erg naar ons zin gehad. Maar tegelijkertijd hebben we ook wel weer zin in een nieuwe omgeving. Onder een prachtig blauwe lucht vertrekken we richting de Timmelsjoch. De vergezichten worden steeds mooier en ik geniet met volle teugen. We stoppen twee keer, de eerste keer om een cache te zoeken en op de top van de berg om een stukje te wandelen. Ik vind het uitzicht werkelijk geweldig maar de kinderen vinden dat ik overdrijf.

Eenmaal over de grens van Italië is het wegdek een stuk minder, ook de huizen zien er minder verzorgd uit. Als we op de autostrada zijn moeten we even wennen aan de bewegwijzering en we rijden dan ook prompt verkeerd. Om ongeveer 14.30 uur bereiken we het golfcomplex waar ons appartement deel van uitmaakt. Het is erg groot met veel grasveld en weinig bomen. Bij de receptie van Residence Eden parkeren we onze auto. Eigenlijk willen we de auto niet uit want het is erg warm, ongeveer 35 graden en daar houden wij niet van. De receptie gaat pas op 15.00 uur open dus moeten we wachten. Voor de receptie zijn wat bankjes en parasols maar de plekjes in de schaduw zijn allemaal bezet. Pas ruim na drieën komen de dames van de receptie aangesjokt.Ondertussen zitten er heel veel mensen in de hete zon te wachten. Eindelijk zijn wij dan aan de beurt.

We hebben een appartement op de eerste verdieping van Limoni, het achterste gebouw. De twee kamers zijnredelijk ruim, schoon en degelijk maar niet echt knus. Wel blijkt er in iedere kamer een goedwerkende airco te zijn en daar zijn we erg blij mee. We moeten wel even wennen aan de andere accomodatie. Geen knusse Oostenrijkse kamer meer maar Italiaanse degelijkheid.

's Avonds gaan we eten in het restaurant van het Parkhotel want we hebben halfpension geboekt. Het is een groot ruim hotel met veel marmer, doch de eetzaal lijktmeer een luxe kantine van een groot bedrijf dan het restaurant van een hotel. Héél groot en het ziet er ook wel duur uitmaar toch weinig sfeervol. Heteten isin buffetvorm en is goed en uitgebreid maar wij zijn in Oostenrijk erg verwend. We moeten echt even aan Italië en de hitte wennen maar het komt wel goed denk ik.