vanstoop.reismee.nl

Sirmione

Vandaag nemen we weer de shuttlebus naar het centrum van Peschier del Garda. We lopen naar de haven en kopen een kaartje voor de boot naar Sirmione. Het is nog wel een gezoek welk kaartje we moeten hebben want mijn Italiaans is niet zo best. Natuurlijk is het vandaag ook weer erg heet en daarom kiezen we een plekje achter op de boot zodat we een beetje wind hebben. De boot stopt op meerdere plaatsen maar na een klein uurtje zijn we in Sirmione. Het is er gezellig druk. We eten eerst heerlijk vers fruit bij een kraampje en verkennen daarna de binnenstad. Overal zitten ijssalon met volle bakken ijs met daarop nog een grote berg, je móet hier gewoon ijs eten. We bezoeken ook de burcht/ ruïne en dat geeft mooie plaatjes. Daarna lopen we nog een stukje langs het water, er is ook een smal strandje wat niet zoveel voorstelt. Ruim op tijd zijn we weer terug bij de aanlegsteiger van onze boot. Het wemelt er vande toeristen die allemaal op hun boot staan te wachten, wij moeten ook nog even zoeken in welke rij we moeten.

's Avonds gaan Amber en ik samen naar de musical kijken die wordt opgevoerd door het animatieteam. Het is een soort van openluchttheater en hoewel het al avond is, is het nog steeds zwoel warm. Ik kom tot de ontdekking dat er geen bar bij is en we dus geen drinken kunnen kopen, wel raar, er is alleen een blikjesautomaat. De voorstellingis de musical Starlight Express enisdus met rollerskates maar wij zijn niet onder de indruk. Echt bij sommige spelers lijkt het wel of ze voor de eerste keer op rollerskates staan. Het niveau onstijgt niet de groep 8 musical. Dat kon het animatieteam van het hotel op Lanzarote enkele jaren geleden toch echt een heel stuk beter. Toch kijken we het helemaal af want op het einde is er een klein vuurwerk en dat is natuurlijk altijd wel leuk.