vanstoop.reismee.nl

Gästehaus Schmidt

Onze vakantie zit er bijna op. Als toetje toe gaan we nog een dag naar het Europapark. Westaan 'sochtends vroeg op. Nadat ons appartement is goedgekeurd krijgen we onze borg terug en vertrekken. We rijden richting Zwitserland en het landschap wordt weer steeds bergachtiger. Vooral rond het meer van Lugano is het uitzicht prachtig. Het is mooi weer, de lucht is blauw en op het meer wordt gesurfd. Ergens midden in Zwitserland stoppen we bij een reataurant en eten daar aparte maar heerlijke broodjes.

Na een voorspoedige rit zien we eenmaal in Duitslandeindelijk afslag Rust. We rijden het plaatsje binnen en moeten even zoeken naar ons hotel. Op het goede adres bevindt zich een Thaise massagesalon en het ziet er eerlijk gezegd een beetjelouche uit. Maar aan de zijkant blijkt ook ons Gastehof zich te bevinden. We zijn een beetje te vroeg maar er komtsnel een jongen die ons helpt en onze kamer wijst. Hij is erg aardig.Onze kamer is ruim en schoon maar het geheel is toch niet wat ik ervan had verwacht. Het is het allemaal nét niet of soms zelfs helemaal niet. Ook buiten ziet het er rommelig uit, wel met een zwembad en veel (verschillende) tuinstoelen. Gelukkig hoeven we hier maar 2 nachten te blijven.

Als we onszelf hebben geïnstalleerd gaan we een kijkje nemen in Rust en bij het pretpark. We kunnen de grootste achtbaan goed zien en horen vanaf ons terras. De ingang van het park blijkt echt héél dichtbij, we hebben zin om nu nog even naar het Europapark te gaan maar kunnen ons nog net bedwingen. We zoeken een restaurantje in Rust en eten pizza. Rust zelf is voor een avondje ook best een leuk dorp. Op ons terras spelen we de rest van de avond de Kolonisten van Catan.