vanstoop.reismee.nl

Europapark

Vandaag gaan we de hele dag naar het pretpark. We zijn op tijd opgestaan want het park gaat om 9.00 uur open en dan willen we er ook zijn. Als we na het ontbijt om 8.45 uur richting het park lopen zien we dat de achtbaan al draait. En aan de geluiden de horen is het hele pretpark al in volle gang, zijn wetoch nog te laat...We lopen snelnaar de ingang en dat is echt héél dichtbij zodat ook wij al voor 9.00 uur binnen zijn. Die duitsers lijken het ook met de tijd niet zo nauw te nemen.

In mijn herinnering was het Europapark een van de mooiste (misschien wel het allermooiste) park van Europa en ik was bang dat het daarom tegen zou vallen maar dat is absoluut niet zo. We genieten met volle teugen van de vele attracties en lopen van het ene'land' naar het andere. We zien ook elementen die we de vorige keer niet hebben gezien zoals een Indonesisch Huis waar het soms stormt en onweert en een soort dinosaurussentocht door een soort van spookhuis. Halverwege de dag betrekt het weer en begint het te miezeren. Maar dat mag de pret niet drukken. We trekken onze meegenomen regencapejes aan en gaan vrolijk verder.

Om ongeveer 18.00eten we in 'Griekenland' een groot bord met Grieks vlees, tzaziki en frietjes voor een opvallend lage prijs voor een pretpark. Tegen achten lopen we naar de uitgang omdat het park bijna gaat sluiten. In Mainstreet is het nog een drukte van belang met veel straattheater en het lijkt er nog niet op dat het park bijna dicht gaat. Pas rond 20.30 uur lopen we het park uit, de kinderen zijn het er totaal niet mee eens maar wij vinden dat het mooi geweest is. Volgens mij duurt het ook nog wel minstens een uur voordat alle mensen weg zijn. Die duitsers kijken inderdaad niet zo nauw, daar kunnen de nederlandse pretparken nog veel van leren.