vanstoop.reismee.nl

Naar Ameland

Na vanochtend de laatste spullen in het koffer te hebben gedaan zijn we om 10.00 uur, netjes op schema vertrokken. Onderweg heeft het een hele tijd gemiezerd en de lucht zag grijs en grauw. Maar gelukkig werd het na een poos toch droog. Omdat we ruim op tijd waren hebben we een pauze genomen in Dokkum. Wie is er daar ook al weer vermoord? Dokkum is een mooi stadje en er brak zelfs een zonnetje door. Het was er gezellig druk want er was natuurlijk een vrijmarkt.

Op tijd zijn we richting de boot vertrokken, en aldaar hebben we nog een cache gevonden. De zon schijnt maar het is best koud want het waait hard. Op de boot, meer een heel grote veerpont met een groot restaurant hebben we gelunchd. Eenmaal op Ameland waren we binnen enkele minuten bij ons hotel. Amber vond het het mooiste hotel van het hele eiland. En dat is misschien ook wel zo. De kamer is heel ruim en netjes en we hebben zeezicht zoals we dat nog nooit hebben gehad. Als we op de bank zitten kijken we over de volle breedte op zee, heel bijzonder. We zijn al naar zee gelopen want die is super dichtbij. Een heel mooi breed zandstrand, en daarna hebben we nog even door de duinen gewandeld. Het zonnetje is gelukkig blijven schijnen. Vanavond hebben we heerlijk in een goed restaurant gegeten. Met een oog op de zee gericht val ik vanavond in slaap ;-).

Rini

Ameland.Tja. De laatste keer dat ik er was was in 1969. Vorige Eeuw dus. Het was daar toen heel mooi en ik denk dat het nu ook nog heel mooi is.

Heb je zeezicht of waddenzicht? Oftewel, zie je Dokkum liggen of Ijsland?

Wij, Petra en ik dus, wensen jullie een heel fijn verblijf daar.

Wessel

Bonifatius :-). En heb je toch een beetje mooi weer (het is hier in ieder geval in de late middag wel redelijk geworden).