vanstoop.reismee.nl

Duinen en Hollum.

Na een wat onrustige nacht (vaak wakker) hebben we heerlijk ontbeten. Daarna zijn wij in de duinen wezen wandelen. A. bleef op de kamer en heeftFriends op dvd gekeken.In de duinenwashet rustig ondanks dat het voor Amelandse begrippen druk is op hun eiland. We hebben heerlijk gewandeld en meteen weer een cache meegepikt. Het was zwaar bewolkt met af en toe een zonnetje en niet zo koud als gisteren.

Vanmiddag zijn we naar Hollum gereden. Dit is een historisch plaatsje metmooie oude huizen en veel troepwinkeltjes. We zijn er rondgewandeld m.b.v. weer een cache. Daardoor kregen we tegelijkertijd een boel informatie. De eindcache lag in het oudste café van Hollum en dat zorgde wel voor wat hilariteit. Moesten we daar in die kroeg waar de plaatselijke bevolking zat te kaarten op zoek naar de schat. Uiteindelijk heeft de barman hem voor ons tevoorschijn getoverd.

Vervolgenszijn we nog naar de vuurtoren gereden maar omdat we allemaal nogal moe waren hebben we deze niet meer beklommen. Daarna weer terug naar het hotel. Ron vroeg zich nog af of oranje dakenop Amelandverplicht zijn want bijna alle daken hebben dezelfde kleur namelijk oranje. Omdat het zo'n lekker weer was zijn we ook nog even naar ons eigen strand gewandeld waar het best druk was. Vanavond weer lekker gegeten in een ander restaurant.A. heeft daar haar eerste oester opgezogen. Ze vond het erg zout, dus het zal ook wel meteen de laatste zijn.

ans

Klinkt leuk, geniet er maar van!

Rini

Het is goed om te lezen dat het weer bij jullie meevalt.
Een eindcache in een kroeg? Dat hebben wij ook ooit gehad. De cache zat verstopt in een oude tapkraan. Wij wisten ons niet goed een houding te geven.
Je bent gelukkig nooit verplicht om iets te gebruiken maar als het op Ameland was en er zaten oude "mannekes" binnen is het altijd weer leuk om naar zwetsverhalen te luisteren.
He Amber, leefde die oester nog?

Wessel

Oranje daken? Echt worteltjesoranje of meer roodoranje?