vanstoop.reismee.nl

Van 't padje.

Na vannacht lekker te hebben geslapen keken we vanochtend angstig naar buiten. De weerman had gisteren heel vervelende dingen gezegd. Maar het zonnetje scheen, met hier een daar een wolkje. Alleen de wind waaide uit een andere richting voor de verandering. Dus snel ontbeten en naar buiten. We gingen vandaag naar de oostkant van het eiland. Daar de auto geparkeerd vlakbij het begin van een wandelpad. ‘Verplicht het pad te volgen' stond erop een bordje maar wij waren al snel van het padje af. Onbedoeld liepen we dus midden door de duinen en de zoute weide. Maar de omgeving en het uitzicht waren echt fantastisch. Er waren veel verschillende vogelsoorten. Vooral Ron was erg enthousiast toen hij met zijn verrekijker als de nieuwe Midas Dekker de bruine kiekendief (een hele grote roofvogel) ontdekte. Ik was wat minder enthousiast toen ik er achter kwam dat tussen de pakweg 25 wilde paarden en mijzelf geen hek was. En om het allemaal nog wat spannender te maken begonnen ze ook nog onze richting op te lopen maar gelukkig bleven ze op afstand.

Na de rustpauze gingen we naar het Natuurmuseum. Omdat de zon nog zo uitbundig scheen en we bang waren dat we de grijze wolken van het vasteland snel onze kant op zouden waaien, hebben we eerst een korte wandeling door het park gemaakt. Het museum bleek verrassend leuk, modern en interactief. We hebben er ruim 2 uur rondgehangen en zijn weer een stuk wijzer geworden. Eenmaal buiten bleek de zon nu echt te zijn verborgen achter een pak wolken.

In ons hotel voor de laatste keerin gevecht met de super de luxe massage douche. Het water komt van alle kanten en dat wil ik liever niet. Met verschillende knoppen kun je dat regelen maarik snaphet nog steeds niet.Als we na het eten om 20.45 uur ons hotel binnen stappen vallen de eerste druppels. Hebben wij vandaag even geboft met het weer!

ans

Dat kun je wel zeggen, hier was het vooral nat!

Wessel

Wist je dat we dat in Oostenrijk in dat ene hotel met dat lekkere eten ook hadden, dat het water van alle kanten komt?

Rini

Wij hebben ooit een cache gehad die van 't padje heette. Moi he?
Karin als je wilt kun je hier bij ons komen douchen. Her heb je maar 1 klein straaltje. Het is beheersbaar en je wandelt er meteen een beetje bij.
Neem Ron Dekker ook maar mee want hier hebben we onlangs een echte Aalscholver gezien in de berm.
Die zie je bij ons in het Q-koortsgebied niet.